Maria Fanø Jansson
Account Manager Erhverv
Det første du tænker på, når du træder ind ad døren hos Motorcompagniet i Odder, er effektivitet.
Kontoransatte er travlt beskæftiget ved computerne. Sælgere er i gang med at præsentere nye biler for nysgerrige kunder. Mekanikerne tripper omkring på værkstedet.
Men trods travlhed og effektivitet summer atmosfæren af ro. En ro, der hviler i hele Motorcompagniet. En ro, der kan lade sig gøre, fordi virksomheden får fibernet fra AURA. En 100/100 Mbit/s-forbindelse for at være helt præcis.
Som værkfører Lasse Jensen fortæller: ”I sidste ende er det kunden, der betaler for manglende effektivitet. Derfor fungerer det ikke, hvis vores arbejde forstyrres eller forsinkes af dårligt internet”.
Det detaljerede helikopterblik
Derfor er der styr på internetforbindelsen i Motorcompagniet. Det er en central del af deres arbejde. Når mekanikerne modtager en bil, kører de en tur for at få et indtryk af bilen. Tilbage på værkstedet forbindes bilen til en computer, som gennemsøger hele dens system for fejl eller opdateringer. Dette system kaldes ASP, hvilket er i stand til at skabe helikopterblikket og samtidig gå ned i de mindste detaljer, så intet bliver overset.
Når undersøgelsen er færdig, sendes en video til bilens ejer, der så har mulighed for at se, hvad der skal gøres ved bilen og samtidig selv bestemme og godkende de forskellige forbedringer, der skal gøre bilen køreklar igen.
På den måde er du som kunde hos Motorcompagniet med hele vejen. Bogstaveligt talt.
AURA er stolt af at kunne gøre denne rejse mulig.
Lasse Jensen, værkfører, Motorcompagniet