Vi opdaterer vores systemer. Hvad betyder det for din elregning?

Vi er lige nu i gang med at skifte vores IT-systemer. Det betyder, at I får en mere overskuelig elregning, en forbedret selvbetjening og på sigt mange andre nye funktioner til jeres elaftale.

I forbindelse med systemskiftet er vi nødt til at afslutte jeres elaftale i vores gamle system og opstarte aftalen igen i det nye system. Derfor modtager I både en slutopgørelse og - hvis I betaler forud for jeres forbrug - en ny forudbetaling i marts.

Hvis I har en elaftale med en fleksibel pris, vil du kunne opleve at få både en kreditnota (tilbagebetaling) og en ny regning for betaling for strøm i februar. Det har ingen betydning for, hvad I betaler samlet set, men er blot en opdeling af betalingen for den strøm, I brugte i februar. Begge dele vil fremgå af jeres regningsoverblik i Mit AURA.

Hvis I har spørgsmål, er I altid velkomne til at ringe til os. Vi beklager ulejligheden.

Hvis I betaler forud for jeres forbrug med indbetalingskort

Når I betaler forud for jeres forbrug, modtager I en slutopgørelse og en ny forudbetaling, som I skal huske at betale. I nogle tilfælde vil man i stedet for en betaling på slutopgørelsen skulle have penge tilbage. Det vil fremgå af regningen, hvordan en eventuel udbetaling sker. I det tilfælde er det kun den nye forudbetaling, I skal betale. I skal bruge de betalingsoplysninger, der står på regningen, som I plejer.

Derudover kan I opleve efter at have modtaget slutopgørelsen at få en justering af betalingen for jeres strøm for februar. Det betyder, at I får en kreditnota og endnu en særskilt opkrævning, som I skal huske at betale. Det har ingen betydning for, hvad I betaler samlet set, men er blot en opdeling af betalingen for den strøm, I brugte i februar. Vi opkræver naturligvis ikke betalingsgebyr for den nye regning. Dette er modregnet på kreditnotaen. Vi beklager ulejligheden.

Hvis I betaler forud for jeres forbrug via Betalingsservice

Når I betaler forud for jeres forbrug, modtager I en slutopgørelse og en ny forudbetaling, som I skal huske at betale - men da jeres elregning er tilmeldt Betalingsservice, skal I som udgangspunkt ikke gøre noget. I kan opleve også at få en justering af betalingen for jeres strøm for februar. Det betyder, at I får en kreditnota og endnu en særskilt opkrævning. Denne bliver dog også betalt automatisk. Det har ingen betydning for, hvad I betaler samlet set, men er blot en opdeling af betalingen for den strøm, I brugte i februar.

På jeres betalingsoversigt i netbank for april vil der dog midlertidigt fremgå en ekstra betalingsaftale til AURA, men I bliver selvfølgelig kun opkrævet det korrekte beløb. Det er vigtigt, at I ikke forsøger at slette nogle af betalingsaftalerne. Den gamle betalingsaftale ophører automatisk, mens den nye fortsætter, som den skal.

Hvis I betaler bagud for jeres forbrug med indbetalingskort

Hvis I betaler bagud for jeres forbrug, har I måske bemærket, at jeres seneste regning er en slutopgørelse.

Benytter I EAN, skal I være opmærksom på, at I fremover får et mere specificeret EAN-format. Hvis I oplever at faktuaerne fejler, bedes I kontakte os.

I kan dog opleve at få en justering af betalingen for jeres strøm for februar. Det betyder, at I får en særskilt opkrævning, som I skal huske at betale. Det har ingen betydning for, hvad I betaler samlet set, men er blot en opdeling af betalingen for den strøm, I brugte i februar. Vi opkræver naturligvis ikke betalingsgebyrer for de ekstra opkrævninger.

Hvis I betaler bagud for jeres forbrug med Betalingsservice

Hvis du betaler for dit forbrug bagudrettet, er din regning tilmeldt Betalingsservice, og så skal du ikke gøre noget. Du kan dog opleve at få en justering af betalingen for din strøm for februar. Det betyder, at du får en kreditnota og en særskilt opkrævning. Denne bliver dog betalt automatisk, når din regning er tilmeldt Betalingsservice. Det har ingen betydning for, hvad du betaler samlet set, men er blot en opdeling af betalingen for den strøm, du brugte i februar.

Hvis I har spørgsmål, er I altid velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Få overblik over dine regninger

På din selvbetjening Mit AURA får du nemt overblik over dine elregninger. Log in her

Er du privatkunde?

Klik her for mere information, hvis du er privatkunde. 

Vær opmærksom på telefonsvindlere

Vi oplever desværre, at telefonsvindlere ringer og udgiver sig for at være fra AURA. Bliver du ringet op, så vær altid opmærksom og giv aldrig dine oplysninger i telefonen.

Er du det mindste i tvivl, så læg røret på og ring i stedet op til os på vores kundeservice.