Vi opdaterer vores systemer. Hvad betyder det for din elregning?

Vi er lige nu i gang med at skifte vores IT-systemer. Det betyder, at du får en mere overskuelig elregning, en forbedret selvbetjening og på sigt mange andre nye funktioner til din elaftale.

I forbindelse med systemskiftet er vi nødt til at afslutte din elaftale i vores gamle system og opstarte aftalen igen i det nye system. Derfor modtager du både en slutopgørelse og - hvis du betaler forud for dit forbrug - en ny forudbetaling i marts.

Hvis du har en elaftale med en fleksibel pris, vil du kunne opleve at få både en kreditnota (tilbagebetaling) og en ny regning for betaling for strøm i februar. Det har ingen betydning for, hvad du betaler samlet set, men er blot en opdeling af betalingen for den strøm, du brugte i februar. Begge dele vil fremgå af dit regningsoverblik i Mit AURA. Vi opkræver naturligvis ikke betalingsgebyr for den nye regning. Dette er modregnet på kreditnotaen. Vi beklager ulejligheden.

Hvis du betaler forud for dit forbrug med indbetalingskort

Når du betaler forud for dit forbrug, modtager du en slutopgørelse og en ny forudbetaling, som du skal huske at betale. I nogle tilfælde vil man i stedet for en betaling på slutopgørelsen skulle have penge tilbage. Det vil fremgå af regningen, hvordan en eventuel udbetaling sker. I det tilfælde er det kun den nye forudbetaling, du skal betale. Du skal bruge de betalingsoplysninger, der står på regningen, som du plejer.

Betaler du over Betalingsservice, modtager du automatiske pengene retur. Benytter du Indbetalingskort, modtager du pengene via din Nemkonto. Dette forudsætter, at vi har registreret dit CPR. nummer i vores systemer. Hvis du ikke har oplyst dit CPR nummer, kan du benytte denne formular.

Derudover kan du opleve efter at have modtaget slutopgørelsen at få en justering af betalingen for din strøm for februar. Det betyder, at du får endnu en særskilt opkrævning, som du skal huske at betale. Det har ingen betydning for, hvad du betaler samlet set, men er blot en opdeling af betalingen for den strøm, du brugte i februar. Vi opkræver naturligvis ikke betalingsgebyrer for de ekstra opkrævninger. Dette er modregnet i din kreditnota.

Hvis du betaler forud for dit forbrug via Betalingsservice

Når du betaler forud for dit forbrug, modtager du en slutopgørelse og en ny forudbetaling, som du skal huske at betale - men da din elregning er tilmeldt Betalingsservice, skal du som udgangspunkt ikke gøre noget.

I forbindelse med slutopgørelsen vil du enten modtage en udbetaling eller en opkrævning. Vær opmærksom på, at en eventuel udbetaling kan fremgå som ‘BS tilbagebetaling’ i din netbank.

Du kan opleve også at få en justering af betalingen for din strøm for februar. Det betyder, at du får en kreditnota (tilbagebetaling) og endnu en særskilt opkrævning. Denne bliver dog også betalt automatisk. Det har ingen betydning for, hvad du betaler samlet set, men er blot en opdeling af betalingen for den strøm, du brugte i februar.

På din betalingsoversigt i din netbank for april vil der dog midlertidigt fremgå en ekstra betalingsaftale til AURA, men du bliver selvfølgelig kun opkrævet det korrekte beløb. Det er vigtigt, at du ikke forsøger at slette nogle af betalingsaftalerne. Den gamle betalingsaftale ophører automatisk, mens den nye fortsætter, som den skal.

Hvis du betaler bagud for dit forbrug

Hvis du betaler for dit forbrug bagudrettet, er din regning tilmeldt Betalingsservice, og så skal du ikke gøre noget. Du kan dog opleve at få en justering af betalingen for din strøm for februar. Det betyder, at du får en særskilt opkrævning. Denne bliver dog betalt automatisk, når din regning er tilmeldt Betalingsservice. Det har ingen betydning for, hvad du betaler samlet set, men er blot en opdeling af betalingen for den strøm, du brugte i februar.

Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Få overblik over dine regninger

På din selvbetjening Mit AURA får du nemt overblik over dine elregninger. Log in her

Er du erhvervskunde?

Klik her for mere information, hvis du er erhvervskunde. 

Vær opmærksom på telefonsvindlere

Vi oplever desværre, at telefonsvindlere ringer og udgiver sig for at være fra AURA. Bliver du ringet op, så vær altid opmærksom og giv aldrig dine oplysninger i telefonen.

Er du det mindste i tvivl, så læg røret på og ring i stedet op til os på vores kundeservice.