Få en af markedets mindste ladebokse med installation af dygtige fagfolk, smart app, gratis ladebrik og en fleksibel elaftale, så du kan udnytte, når strømmen er billigst.
Lige nu får du endda en særlig Black Month-rabat, hvor du sparer 1.000 kr. på boksen.
Når du bestiller en ladeløsning fra AURA, får du altid standardinstallation udført at vores dygtige installatører med i prisen.
Du får:
De fleste er dækket ind med en standardinstallation. Hvis der er særlige behov ved din adresse, så kan det være nødvendigt med en udvidet installation. Det gælder f.eks., hvis du bor på en ikke-brofast ø, har brug for længere kabelføring, skal have trukket kabel på tværs af boligetager eller der skal udføres gravearbejde i forbindelse med installationen. Dette afklarer vi sammen med dig, når vi modtager din bestilling. Det meste kan lade sig gøre.
Hvor meget koster det at køre elbil om måneden? Det kan være svært at gennemskue. Særligt hvis du er ny elbillist.
Hos AURA har vi gjort det nemt for dig med vores prisberegner. Her får du et økonomisk overblik over dine udgifter til opladning af elbil, når du vælger en ladeløsning fra AURA.
Prøv vores prisberegner og bliv klogere på dine udgifter.
4,6 stjerner på Trustpilot og teknisk support døgnet rundt
Du ejer din Zaptec Go boks. Kompakt og i prisvindende design
Altid installation af dygtige fagfolk. Vi kører ikke, før alt virker
Følg timeprisen med AURA FlexEl. Lad bilen, når strømmen er billigst
Spirii Go er din app til opladning af din elbil. Med app’en får du smart og intelligent opladning derhjemme, når strømmen er billigst. Du kan:
Du får både en ladebrik og adgang til app’en, når du bestiller en ladeboks fra AURA.
En ladepakke fra AURA kommer med en Zaptec Go ladeboks.
Zaptec ladeboksen er både lille, kompakt og prisvindende.
Det er en af markedets mest populære ladebokse, og du kan vælge mellem 11 kWh og 22 kWh lader, så du er klar til fremtiden som elbilsejer.
"Som ny elbilskunde er der meget, man er i tvivl om. Hos AURA fik jeg de svar, jeg havde brug for om ladeboks og opladning. Jeg blev ringet op få timer efter min bestilling, hvor jeg sammen med en flink medarbejder fik afklaret mine behov til installationen.
Der er mange udbydere på markedet for ladeløsninger, så for mig var det servicen, der afgjorde, at jeg nu er AURA-kunde."
Peter Fröhlich, 54 år. Bor i villa i Silkeborg.
Når du lader din elbil derhjemme, får du tilbagebetalt elafgiften for den strøm, du bruger til opladning. En ladeboks med serviceaftale fra AURA giver dig automatisk fuld elafgiftsrefusion.
Det betyder, at du får 94,63 øre retur for hver kWh, du bruger til at oplade din bil. Du modtager automatisk refusion af elafgiften. Nemmere bliver det ikke.
Alt du skal vide om refusion af elafgiften
Som elbilsejer er det altafgørende at have den rigtige elaftale. Med AURA FlexEl sætter du strøm til din elbil. Her får du en elaftale, hvor elprisen følger timeprisen på elmarkedet, så du kan bruge strømmen, når den er billigst.
Vi ved godt, at du skal bruge strøm til andet end din elbil, så AURA FlexEl gælder naturligvis hele familiens elforbrug.
Alt du skal vide om AURA FlexEl
Der følger altid en standardinstallation med, når du køber en ladepakke fra AURA.
Installation af ladeboksen udføres af vores dygtige installatører, der har helt styr på alt fra kabler og ampere til vejledning om app’en.
Du bestiller nemt din ladeboks på aura.dk. Vi kontakter dig, så vi sammen afklarer dine ønsker til installation.
Du kontaktes telefonisk, så vi sammen kan aftale en dato for installation. Her finder vi ud af om du er dækket ind med standardinstallation. Du modtager en endelig ordrebekræftelse på din bestilling på mail.
En af vores dygtige installatører installaterer din ladeboks. Du bliver hjulpet godt i gang, så du har styr på app og opladning. Så er du klar til lade, når elprisen er lavest.
Vores erfarne medarbejdere sidder klar til at hjælpe dig.
Vi har flere års erfaring i installation af ladestandere. Du får kvalificeret rådgivning, når du skal vælge den helt rigtige ladeløsning for dig.
Du har også mulighed for at kontakte os på 87 92 55 55.
AURA er et energiselskab med begge ben på jorden og mere end 100 års erfaring. Vi har 110.000 andelshavere og leverer strøm og ladeløsninger til familier i hele landet - lige fra parcelhuset i byen til ejendommen på landet. Det gør vi i dag, og det gør vi også i morgen.
Vi har kundeservice i topklasse og produkter, der er til at forstå.
Vi synes, at det skal være nemmere for elbillister at gennemskue lademarkedet. Hos os betaler du kun for den strøm, du har brug for. Det er den billigste løsning for de fleste. Du ejer din ladeboks, vores fagfolk klarer installationen, og du kan trygt lade op på farten på mere end 200.000 ladepunkter i Danmark og resten af Europa. Så bliver det ikke meget simplere.
AURA Serviceaftale sikrer, at du får en enkel, driftssikker og smart ladeløsning, hvor hjælpen altid er lige ved hånden, hvis du får brug for det.
Du bestiller din AURA Serviceaftale samtidig med din ladeboks. Din serviceaftale starter naturligvis først, når ladestanderen er installeret.
Det er os, der står for at installere din ladestander. Du kan læse mere om installationen her. Har du yderligere spørgsmål, kan du kontakte AURA E-mobility på 87 92 52 52.
Hvis du oplever problemer med din ladestander, din ladebrik eller din app, skal du kontakte AURA E-Mobility på 87 92 52 52 eller skriv til e-mobility@aura.dk.
Hvis du har spørgsmål til din regning for installation, ladeboks eller AURA Serviceaftale skal du kontakte AURA E-Mobility på 87 92 52 52 eller skriv til e-mobility@aura.dk.
Start:
Afslut:
Hvis ladeboksen lyser rød, er det fordi boksen har registreret en fejl. I dette tilfælde skal du gøre det samme som hvis boksen er offline: Prøv at afbryde dit relæ til ladeboksen i din eltavle, vent 5 minutter og tænd igen.
Hvis du fortsat oplever problemer, så kontakt AURA E-Mobility på 87 92 52 52 eller skriv til e-mobility@aura.dk. Du skal også kontakte os, hvis du står ved en offentlig ladestander og oplever samme problem.
Hvis du oplever, at dit ladestik sidder fast i ladeboksen, skal du sikre dig, at du først har taget stikket ud af bilen.
Hvis det stadig sidder fast, kan det være fordi låsemekanismen sidder i klemme. Prøv først at trykke stikket helt ind i ladeboksen, vent et par sekunder og prøv derefter at tage stikket ud igen.
Nogle biler låser også ladekablet fast indtil du låser bilen op, og låser kablet fast igen hvis du ikke fjerner kablet inden for et bestemt tidsrum. Forsøg derfor at låse bilen op igen.
Hvis ovenstående ikke hjælper, så kontakt AURA E-Mobility på 87 92 52 52 eller skriv til e-mobility@aura.dk.
Du kan sagtens lade flere elbiler på din ladeboks på ét og samme abonnement. Du kan dog kun lade én bil ad gangen.
Det afhænger af mange ting, blandt andet biltypen, batteriets kapacitet, slitage på batteriet og udetemperaturen. Typisk er det hurtigere at oplade en lille bil end en stor bil, da en lille bil har et mindre batteri.
Som udgangspunkt tager det mellem 3-10 timer at oplade din bil derhjemme på en standardlader. Anvender du en hurtiglader, lynlader eller supercharger er ladetiden kortere.
Hvis du sætter bilen til at lade, når du kommer hjem, vil den i langt de fleste tilfælde være ladet op om morgenen.
Du skal som udgangspunkt selv holde øje med, hvornår strømmen er billig, og herefter starte opladningen. Strømmen er typisk billig om natten, så du kan med fordel sætte bilen til at lade inden du går i seng. Nogle biler har en timer, der gør det muligt at starte opladningen på et bestemt tidspunkt.
Du kan også bruge Spirii Go-app’en til at indstille ladeboksen til at lade på et bestemt tidspunkt. Vær dog opmærksom på, at du stadig selv skal undersøge, hvilket tidspunkt strømmen er billig på. Her kan du bruge timeprisviseren på aura.dk.
Hvis du mod forventning oplever, at din ladeboks ikke virker, skal du kontakte AURA E-Mobility på 87 92 52 52 eller skriv til e-mobility@aura.dk.
Når du bestiller en ladeboks fra AURA, følger der automatisk en ladebrik med. Du kan bestille flere ladebrikker ved at kontakte Spirii på 32 26 62 99 eller via support@spirii.dk.
En ladebrik koster 89,- inkl. moms. Det er muligt at bestille op til 5 ladebrikker til en konto.
I princippet kan du godt lade din elbil fra en almindelig stikkontakt, men det er vigtigt, at du tage forbehold.
Sikkerhedsstyrelsen anbefaler IKKE, at el- og plugin-hybrid-biler lader fra en almindelig stikkontakt med en effekt under 6 ampere og i mere end 2 timer, da der ellers er risiko for, at elinstallationen i boligen kan overophede.
Hvis du skal lade fra en almindelig stikkontakt, skal du bruge din nødlader (også kaldet ’mormorlader’).
Vi anbefaler altid, at du følger Sikkerhedsstyrelsens anbefalinger og kun lader fra stikkontakt i nødstilfælde.
Når du lader din elbil hjemme, betaler du for strømmen via din elregning.
I Spirii Go-app'en kan du under Ladehistorik og Offentlig se forbrug for al opladning foretaget på offentlige ladestandere.
Forbrug på egen ladeboks opkræves via elregningen.
Har du firmabil ser du også dit forbrug i Spirii Go. Vælg Hjem. Når du har en firmabilsaftale modtager du desuden en kreditnota hver måned med dit forbrug samt kompensation for el og refusion af elafgift, hvis du er berettiget til det.
Ved køb af vores ladeløsning, får du automatisk fuld elafgiftsrefusion igennem din serviceaftale.
Hvis du er elkunde hos AURA, får du tilbagebetalt elafgiften på den strøm, du bruger til opladning - dvs. at for hver kWh du bruger til opladning af din elbil, får du 94,63 øre retur.
Hvis ikke du er elkunde hos AURA, får du 76 øre pr. kWh i elafgiftsrefusion.
Hvad skal jeg forberede før installationsdagen og kan jeg tage min ladeboks med, når jeg flytter? Får svar på alle dine spørgsmål til installation af ladeboks her.
Vores ladeprodukter lever op til alle gældende sikkerhedskrav og er udstyret med et fejlstrømsrelæ, som slår fra, hvis der opstår en overbelastning. Desuden indeholder vores ladebokse teknologi til at kommunikere med den bil, som lader op på boksen, så opladningen standses, hvis der skulle opstå overbelastning eller en anden fejl. Du kan derfor trygt oplade din bil.
Hvis du bruger app’en, bliver du afregnet hver gang, du foretager en opladning. Du ser prisen i vores app eller på ladestanderen. Du kan se hele Spiriis ladenetværk her (vælg Spirii under "Netværk").
Hvis du benytter din ladebrik, opgøres dit forbrug på din månedlige faktura for din AURA Serviceaftale.
Det gør du ved at holde din ladebrik hen over ladebrik-symbolet på ladestanderen. Herefter vil ladestanderens port åbne. Sæt dit ladekabel i elbil og ladestander. Du vil høre et ’bip’ og kunne se et svagt pulserende lys på ladestanderen, når opladningen påbegyndes.
Du afslutter din opladning på samme måde, som du starter, nemlig ved at holde din ladebrik hen over ladebrik-symbolet påstanderen. Herefter kan du tage ladekablet ud og fortsætte din videre tur.
Ja, vi tilbyder opladning via roaming. Det betyder, at du med din app og ladebrik kan oplade på offentlige ladestandere fra andre operatører. Prisen for opladning er bestemt af den pågældende ladeoperatør og varierer typisk mellem 3 - 6 kr./kWh.
Du finder alle vilkår og betingelser på AURA Ladeløsning her - vilkår og betingelser