Strategisk partnerskab mellem AURA og Fibia sætter skub i åbningen af nettet.
Kunderne på AURAs fibernet kan dermed se frem til større valgfrihed, fastslår direktør i AURA Fiber, Claus Frank Sørensen:
”Vi har længe ønsket at åbne fibernettet for andre indholdsleverandører. Det er godt for kunderne at få valgfrihed og det er godt for vores fibernet at det bliver udnyttet endnu mere, end det allerede gør,” siger han og tilføjer:
”Vi har valgt Fibias platform til at håndtere de udbydere, der ønsker at være tilgængelige på vores net.”
Som en del af det strategiske partnerskab vælger AURA fremadrettet Fibia som driftsteknisk partner.
Den opgave ser administrerende direktør i Fibia, Casper Holst-Christensen, frem til:
”Partnerskabet giver AURA mulighed for at benytte de tekniske kompetencer som Fibia besidder i driften af fibernettet, og det glæder vi os til at komme i gang med. Det er en drømmeopgave for os. Vi kan udnytte vores stordriftsfordele, og samtidig er der tekniske gevinster i samarbejdet, fordi vores fibernet geografisk møder hinanden,” fastslår han.
Claus Frank Sørensen supplerer:
”Kunderne bliver selvsagt hos os og vil ikke mærke noget til forandringen, men vi kan fokusere endnu mere på vores kundedialog og på at holde priserne nede.”
Som en del af det strategiske partnerskab overgår AURAs digitale brand KAZOOM til Fibia. KAZOOM er fortsat tilgængeligt på AURAs net.
KAZOOM er et spændende produkt, og det ligger i naturlig forlængelse af vores øvrige produktfamilie. Vi har Waoo som et premium produkt, der 10 år i træk har landets mest tilfredse kunder, men vi kan også se et kundesegment, der alene ønsker en internetforbindelse og selv stå for udstyr og opsætning. Det behov opfylder KAZOOM,” lyder det fra Casper Holst-Christensen.
”På et senere tidspunkt, formentlig i løbet af 2022, vil vi også tilbyde KAZOOM i vores eget net,” tilføjer han.