Sommeren står for døren, og Waoo håber med dagens nyhed lige netop at nå de mange tv-kunder, som er på vej ud i hængekøjerne. Waoo relancerer nu deres web tv-løsning, waoo.tv, i en helt ny udgave.
”Vi har i et stykke tid kæmpet for at holde vores web tv-løsning på samme høje niveau, som vi kunne tilbyde på vores tidligere platform, men da det har vist sig vanskeligt, har vi besluttet at gå et spadestik dybere og få os en web tv-løsning, som er langtidsholdbar. Fra i dag kan man igen se Waoo Web TV på alle devices – hvad end det er PC, Mac, iPhone, iPad, Android telefon eller Android tablet,” siger Jørgen Stensgaard, adm. direktør i Waoo.
Relanceringen af waoo.tv indebærer et helt nyt udseende og en ny brugergrænseflade, ligesom der kommer en masse nye digitale tjenester oveni. Den fleksible funktionalitet, som kunderne har på tv-boksen, vil de nu også kunne anvende på web-tjenesten. Der er tale om digitale tjenester som Start Forfra, Pause og Waoo TV-arkiv (48 timer). Web-løsningen kommer senere også til at rumme filmtjenesten ’Waoo Bio’, som gøres mere mobil. Den nye platform betyder nemlig at film, man lejer på sin tv-boks eller sin computer, også er tilgængelig også på tablets og telefoner, så længe lejeperioden varer.
”Vi har bygget tjenesten i HTML5. Det er lidt nørdet, men i praksis betyder det, at vi helt slipper for de plugin-løsninger og ustabile browsere, som har generet vores web tv-kunder på det sidste. Der er vist ikke så mange andre danske tv-leverandører, der har bygget deres web tv på HTML5-teknologien, men fordelen er en anderledes fleksibel tjeneste, der blandt andet ikke er bundet op på browserversioner,” siger Jørgen Stensgaard.
Waoo ønsker med relanceringen at give tv-kunderne en web tv-løsning, der i højere grad kan matche det stationære tv-produkt, som kunderne har på tv-boksen. Selskabet oplyser, at kunderne i stadig stigende grad efterspørger såvel den frihed, der ligger i at se tv på de mobile platforme, som den fleksibilitet, de digitale tjenester på tv-boksen giver.
”Det er efterhånden de færreste kunder, som har nok i kun at kunne få deres tv-underholdning foran den store skærm. I en husstand med eksempelvis to voksne og to børn vil der ofte være minimum én, som er afhængig at kunne se det indhold, man allerede har betalt for, på en anden skærm end de øvrige. Vi ser for eksempel en påfaldende sammenhæng mellem sportsbegivenheder og brug af web tv, så der må være nogle sportsinteresserede familiefædre rundt omkring, som har tabt kampen om den store skærm til hustru og børn,” siger Jørgen Stensgaard.