Forbrugerrådet Tænk dumper 20 ud af 55 danske elselskaber i en ny, stor undersøgelse. Det lokale elselskab AURA står klar til at hjælpe de forbrugere, der flygter fra dårlige oplevelser
Forbrugerrådet Tænk har netop offentliggjort en ny, stor test af landets elselskaber. Rådet har undersøgt alt fra selskabernes priser og gebyrer til kundeservice og gennemsigtighed i kommunikationen. Testen kommer efter der de seneste år er sket en stor stigning i antallet af elselskaber.
Flygter fra dumpede selskaber
Hvert tredje selskab klarer sig så dårligt i testen, at forbrugerrådet dumper dem som elleverandør. Det resultat kan mærkes hos det lokale elselskab AURA, der har talt med mange frustrerede forbrugere, efter testen blev offentliggjort.
”Mange har ringet ind til os, fordi de har fundet deres nuværende selskab på listen over dem, der dumper. Det gør folk utrygge, og derfor ønsker de nu at skifte væk hurtigst muligt”, lyder det fra Tenna Straube Elbek, Afdelingsleder for kundeservice i AURA.
AURA er bedst på kundeservice
AURA fremhæves af Tænk som et af de selskaber, der klarer sig bedst på kundetilfredshed. Det afspejles også i selskabets omtale på anmeldelsessiden Trustpilot, hvor kunderne scorer AURA meget højt.
”Vi har i mange år arbejdet for at være helt i toppen, når det gælder god service over for vores kunder. Vi hører om, hvordan elkunder lokkes over på elaftaler, der ikke passer til deres forbrug eller er fyldt med skjulte gebyrer, så vi er glade for, at det er os, forbrugerne ringer til, når de vil væk fra den behandling ”, lyder det fra Tenna Straube Elbek.
Flere vil rydde op i branchen
Brancheorganisationen Green Power Denmark har tidligere opfordret til, at elkunder skal holde øje med deres aftale og regninger. Klima-, energi- og forsyningsminister Lars Aagaard har indledt en dialog med forskellige aktører, der skal stoppe de ufine elselskaber og indføre strengene krav til branchen.
Info: